FANDOM

Tarina kertoo Viimasiivestä, Jäkäläklaanin soturista, joka joutuu ison valinnan eteen heti soturiksi tultuaan. Muokkaa

Esinäytös Muokkaa

Aurinko paistoi, mutta kaikki ei ollut kohdillaan. Viimasiipi tunsi sen. Tuhkatuuli makasi pentutarhassa onnellisena. Kolme pientä pentua joivat maitoa hänen vatsansa siimeksessä, mutta Apilalehti ei vaikuttanut tyytyväiseltä. Hän makasi pentutarhassa vatsa pöyreänä ja hänen kumppaninsa Heinähäntä nuolaisi tämän korvaa. Apilalehti väläytti Tuhkatuulelle katseen, joka merkitsi miten paljon hän inhosi Tuhkatuulta. Sitten Apilalehti väläytti hänelle katseen, joka merkitsi miten paljon hän vihasi Viimasiipeä. Siitä lähtien kun Tuhkatuulesta ja hänestä oli tullut kumppaneita, Apilalehti oli käyttäytynyt oudosti ja vihaisesti häntä kohtaan. Hän nuolaisi Tuhkatuulen korvaa. "Keksittäisiinkö pennuillemme nimet?" hänen kumppaninsa ehdotti. Viimasiipi nyökkäsi. "Tämä naaras jolla on sydämenmuotoisia läiskiä voisi olla Sydänpentu." Tuhkatuuli ehdotti. "Käy. Ja sitten tämä hiekanvärinen kolli voisi olla Hiekkapentu." Viimasiipi ehdotti ja nyökkäsi Tuhkatuulelle. Hänen kumppaninsa nyökkäsi hyväksyvästi ja sitten he miettivät viimeiselle harmaalle kollipennulle nimeä. He sanoivat yhtä aikaa nimen: Kivipentu. "Sydänpentu, Hiekkapentu ja Kivipentu." Tuhkatuuli nuolaisi jokaista pentuaan vuorotellen. Viimasiipi katsoi Apilalehteä, mutta tämä vain irvisti. Viimasiipi päätti olla välittämättä Apilalehdestä. "Miksi Apilalehti on sinulle noin ilkeä?" hänen kumppaninsa kuiskasi. "En tiedä, mutta ei välitetä hänestä." Viimasiipi naukui ja nuolaisi ystävällisesti pentujaan. Tuhkatuuli katsoi Viimasiipeä ja sitten pentujaan. Yhtäkkiä Apilalehti alkoi voihkia. Heinähäntä hätääntyi.

"Apilalehti synnyttää! Häneltä vuotaa verta!" Heinähäntä huudahti niin, että koko klaani heräsi. Parantaja Savuahven juoksi kiireesti paikalle. Hänen oppilaansa Kyyneltassu tuli perässä. "Apua. Synnytys alkoi." Heinähäntä hätäili. "Rauhoitu. Kyllä kaikki kuulivat sen. Huusit niin kovaa." Savuahven naurahti ja juoksi Apilalehden luo. Hetken päästä synnytys oli ohi ja Apilalehti oli saanut kaksi naaraspentua; Lumopennun ja Mahlapennun. Kolmas naaraspentu nimeltään Malvapentu oli kuollut melkein heti syntymänsä jälkeen. Lumopentu ja Mahlapentu makasivat emonsa luona ja imivät maitoa. Viimasiipi katsoi pentuja, toinen oli kellertävä oransseilla silmillä ja toinen harmaa tuuhealla hännällä, mustilla läikillä ja meripihkanvärisillä silmillä. Apilalehti irvisti hänelle uudelleen. Viimasiipi kääntyi takaisin Tuhkatuulen puoleen. Tuhkatuuli oli sukimassa pentujaan. Yksi pentu vingahti ja siirtyi. Tuhkatuuli päästi mrrau-naurahduksen. Viimasiipi katsoi pentutarhan seinää tyhjä ilme kasvoillaan ja sitten hän sanoi Tuhkatuulelle menevänsä. Hän nuolaisi vielä kerran kumppaniaan ja lähti pois. Hänen ajatuksensa sinkoilivat päässä minne sattui.

Luku 1 Muokkaa