FANDOM

Poimulehti Muokkaa

Sukupuoli: Naaras Klaani: Entinen Havuklaanilainen, nykyään erakko Ulkonäkö: Poimulehti on suurikokoinen naaras. Ruuminrakenteeltaan hän on solakka ja lihaksikas. Hän on laiha ja nopea liikkeistään. Poimulehdellä on aika lyhyet ja voimakkaat jalat. Lyhyet jalat hän on perinyt Koivuklaanilaisilta sukulaisiltaan. Hänen turkkinsa on väriltään vaaleanruskea ja se on pitkää joka on Havuklaanilaisilla harvinaista. Poimulehti ei pidä turkkiaan maailman puhtainpana, mutta sukii sen siltikin joka päivä. Poimulehden turkki ei pidä kylmyyttä kovinkaan hyvin, mutta ei palellu helposti. Vaaleanruskeassa turkissa on haaleita mustia raitoja, joita ei helposti huomaa. Jos katsoo läheltä tarkasti, saattaa huomata raidat. Korvat ovat pienet ja väriltään ne ovat myös vaaleanruskeat. Niissä on pieniä mustia täpliä. Poimulehden häntä on vaaleanmustalaikukas. Tassut ovat tummanruskeat ja yhdessä on musta täplä. Nenä on vaaleanpunainen ja korvansisustat ovat mustat. Tassut ovat aika isot ja kynnet ovat mustat, pienet,mutta vahvat. Lumi tarttuu helposti Poimulehden kynsiin, mutta metsässä ja mudassa käveleminen onnistuu helposti. Poimulehden hampaat ovat vahvat, mutta eivät kovin terävät. Väriltään hampaat ovat puhtaanvalkoiset. Polkuanturat ovat kovat, joka on Havuklaanilaisille harvinaista. Väriltään ne ovat mustat. Poimulehden silmät ovat tummansiniset. Pupillit ovat päivällä paksuilla viiruilla. Poimulehdellä ei ole kovin hyvä yönäkö. Viikset ovat valkoiset, lyhyet ja keskipaksut. Poimulehti pitää kasvoillaan lempeän ja iloisen ilmeen. Poimulehdellä on pieni, rosoinen ja keskipitkä arpi. Se kulkee takajalasta hännäntyveen saakka.

Luonne: Uskoo Enkeliklaaniin. Noudattaa soturilakia tarkasti ja ei tykkää jos joku rikkoo sitä. Jos joku ylittää rajan, Poimulehti ei katso sitä hyvällä. Ei tapa ellei ole pakko. Poimulehdellä oli ystävä toisesta klaanista, mutta se ei mennyt yli klaanin tärkeydestä. Kuuntelee päällikköä tarkasti ja noudattaa hänen sanojaan, elleivät ne riko soturilakia. Osaa uida ja sukeltaa hyvin; perinyt uimisen sukulaisiltaan Koivuklaanilta. Havuklaanissakin Poimulehdellä oli monta ystävää. Komentelee vanhempia (paitsi päällikköä tai varapäällikköä), mutta nuoremmille ei ole niin komenteleva. Hätääntyy helposti, mutta osaa hillitä itsensä. Huonoina päivinä on ärtynyt muille ja ei jaksa tehdä mitään muuta kuin nukkua.

Menneisyys: Huuhkajasiiven ja Puunlehtikynnen tytär. Yksi sisar Raparperisulka ja kaksi veljeä Sitruunasieppo sekä Mantelikynsi. Emonisä Liito-oksa osasi nähdä tulevaisuuteen. Hänen pentunsa Huuhkajasiipi ja Hiilisulka perivät isältään tuon taidon. Poimulehti peri emoltaan taidon nähdä tulevaisuuteen, joten Poimulehti siis osaa nähdä tulevaisuuteen jos saa hetken hiljaisuutta ja omaa aikaa.

Emo: Huuhkajasiipi - harmaa naaras meripihkanvärisillä silmillä

Isä: Puunlehtikynsi - vaaleanruskea kolli sinisillä silmillä

Siskot: Raparperisulka - vaalean kilpikonnakuvioinen naaras vihreillä silmillä

Veljet: Sitruunasieppo - vaaleankeltainen kolli meripihkanvärisillä silmillä ja Mantelikynsi - tummanruskea kolli jolla on mustia juovia sinisillä silmillä

Kumppani: Sananjalkasydän - valko-oranssi lihaksikas kolli vihreillä silmillä

Tyttäret: Lampiloiste - siniharmaa naaras vaaleanvioleteilla silmillä ja Villirucolaläikkä - kullanruskea naaras sinisillä silmillä

Pojat: Vääräkajo - tumman kellanpunainen kolli harmailla silmillä ja Revontulitaivas - yönmusta kolli keltaisilla silmillä

Emonemo: Hiutalepilvi - lumenvalkoinen naaras keltaisilla silmillä

Emonisä: Liito-oksa - ruskeankirjava kolli meripihkanvärisillä silmillä

Isänisä: Ruohokaste - harmaa kolli keltaisilla silmillä (Koivuklaani)

Isänemo: Kanervatuuli - kullanruskea naaras oranssilla silmillä

Muuta: Asuu Sananjalkasydämen, Lampiloisteen, Vääräkajon, Villirucolaläikän ja Revontulitaivaan kanssa pienellä aukiolla. He kutsuvat sitä "leiriksi". Sananjalkasydän ja Poimulehti nukkuvat paatsamapensaan alle kaivetuissa nukkumakuopissa, jotka on vuorattu lampaanvillalla, saniaisilla ja sammaleella ja Lampiloiste, Villirucolaläikkä, Revontulitaivas ja Vääräkajo nukkuvat vadelmapensaan alle kaivetuissa nukkumakuopissa, jotka on vuorattu lampaanvillalla, saniaisilla ja sammaleella. Pesät ovat lämpimät ja mukavat. "Leirin" keskellä on riistakasa.

Toiveet: Elää hyvä elämä ja päästä kumppaninsa ja pentujensa kanssa Enkeliklaaniin.

Oppilaat: Pääskyraita (Havuklaanissa), Märkäläikkä (Havuklaanissa), Herneläiskä (Havuklaanissa), Suomuturkki (Havuklaanissa), Kirvavarsi (Havuklaanissa), Routasiipi (Havuklaanissa), Kesantojuoksija (Havuklaanissa), Hankihalla (Havuklaanissa), Mesikarva (Havuklaanissa), Terälehtimyrsky (Havuklaanissa), Kukkaisturkki (Havuklaanissa), Mahlajalka (Havuklaanissa), Kuiskaussielu (Erakkona), Eväihme (Erakkona), Kanjonihyppy (Erakkona), Vuoristoloikka (Erakkona), Iskuviha (Erakkona), Kultaseitti (Erakkona), Pronssiseitti (Erakkona), Soratäplä (Erakkona), Vääräkajo (Erakkona) ja Villirucolaläikkä (Erakkona)

Tehnyt: Pelkotuoksu